Düşlerin Peşinde Bir Ömür

Villegas bir Arjantin yapımı. Yönemen Gonzalo Tobal’ın ilk filmi. Bilindik bir konusu var. Coğrafyalar değişse de Kapizalizmin insan üzerindeki etkileri çoğu yerde benzer olduğundan hikaye bizim için de oldukça tanıdık. Birlikte büyümüş olan iki kuzen Esteban ve Pipa çocukluklarını geçirdikleri küçük kasaba Villegas´a bir yolculuğa başlarlar. Bu yolculuğun ilk dakikalarından başlayarak aralarında oluşan keskin ve hayatı ayrılıklar günyüzüne çıkmaya başlamıştır. Onlar birlikte de büyüseler artık farklı insanlar olmuşlardı. Esteban´ın düzenli bir işi ve bir nişanlısı vardır. Esteban her zaman “güvenli yolu”, Pipa da “alternatif” olanı tercih etmiştir.

photo-Villegas-2012-1Yolculukları birbirleriyle çatıştıkları, duyguların yoğunlaştığı bir maceraya dönüşür. Geçmişin ağırlığını hissederlerken bir dönemin de sonuna geldiklerini fark edeceklerdir. Bir otomobil içinde çocukluklarını geçirdikleri küçük kasabaya seyahat ederlerken yaptıkları yolculuk aslında kendi geçmişlerine doğru yaptıkları yavaş ilerleyen, sancılı bir yolculuktur. Hesaplaşmalar, kaçışlar, kavgalarla dolu karanlık dehlizlerden geçilerek yapılan bir yolculuk. Ancak yine de kimi zaman sevdaların baskın çıktığı köprülerden de geçilir.

Genç yonetmen, sıkca karşımıza çıkan kapitalizmle uyumlu halde olmayı seçmek ve parasız halde kendi isteklerini peşinde olmayı seçmenin, anı yaşamanın arasındaki uçurumu masaya yatırmış. ilk filmlerde sıkca karşımıza çıkan kendi hayatından izleri sinema perdeleriyle buluşturma geleneği kuvvetle muhtemel bu filmde de karşımızda duruyor. Güzel müziklerle farklı kıtalarda benzer sancıların yaşandığını bize gösteren bir yapım olmuş Villegas.

Rıza Oylum

1984 İstanbul doğumlu. İstanbul Kültür Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde lisans, Trakya Üniversitesi’nde aynı alanda yüksek lisans eğitimi aldı. Varlık, Virgül, Agora, RadikalGenç, Birgün, Cumhuriyet Kitap, Film Arası, Kitapçı, Sendika.org, ve Edebiyathaber.net gibi farklı mecralarda sinema ve edebiyat merkezli metinler yayımladı. Uzakdoğu Sineması, Rus Sineması, Alman Sineması, Ortadoğu Sineması, Dünya Yönetmenlerinden Sinema Dersleri, Doksanlar, Dünya Yazarlarından Yazarlık Dersleri ve İran Sineması kitaplarını yazdı. Ulusal ve uluslararası festivallerde jüri, küratör ve yayın editörü görevlerinde bulundu. Türkiye’de ve yurtdışında ülke sinemaları üstüne konferanslar verip workshoplar yaptı. Halihâzırda bir vakıf üniversitesinde sinema tarihi dersleri veriyor. Seyyah Kitap’ın genel yayın yönetmenliğini sürdürüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Film Kritikleri

Köprü üstü cinayetleri

Bron/Broen-Köprü dizisi İskandinav hayatını resmeden, oradaki kültürü, yerel dinamikleri, insan ilişkilerini gösteren, başarılı bir polisiye dizi.

Devamını Oku
Film Kritikleri

La Casa De Papel’de ‘Türk’ veyahut Osmanlı’da ‘Cervantes’

İdealize edilmiş anti kahramanların farklı ülkelerin meşhur şehirleriyle isimlendirildikleri dizinin Türkiye’deki hayranları, uzun süredir İstanbul isminde bir kahraman bekliyor.

Devamını Oku
Film Kritikleri

Soğuk Savaş, KGB ve Tanrı Amerika’yı Korusun

Amerikan film endüstrisinin birkaç yıldır eski heybetinden uzaklaştığı herkesin malumu. Bu çıkmaz sokaktan uzaklaşmak için Amerikalı yapımcılar birkaç yöntem üstüne yoğunlaşmayı denediler. Önce tarihi filmlere yöneldiler. Bu filmlerin ağır yapım maliyetleri ve eskisi kadar talep görmemesi üzerine alternatif arayışlarını sürdürdüler. Özgün senaryoların yazılamıyor oluşu film yapımcılarını kara kara düşündürmeye başlamıştı. Hemen hemen bütün temaların birçok […]

Devamını Oku